2 Mart 2012 Cuma

KÖTÜ ADAMLAR VE MARKSİST ÇÖKÜŞ

 evet dünyada yolunda gitmeyen şeyler var ve bunlar sana göre öyle bana göre böyle diyebileceğimiz alanın dışında. tahakküm, sömürü, baskı, yobazlık, ayrımcılık ve ön yargı gibi insanı insanlıktan çıkarmaya yönelik davranışları kastediyorum. bunlar bir insanın hayatında olabileceği gibi bütün toplumu ilgilendiren boyutta olabilir, hiç fark etmez. küçük ya da büyük diye gruplamanın bir mantığı yoktur çünkü bunlar mücadele edeceğimiz ve yok edeceğimiz düşmanı değiştirmez. yalnızca onlarla savaşmaya korkanlar bıraktıkları boşluğu bu gibi sınıflandırmalarla doldururlar.

 bu savaş evrensel ve kadim bir savaş, benim inancıma göre ezelden beri devam ediyor ancak bir gün son bulacak. tüm ilahi mesajların ve hatta ilahi olmayanların aynı kehanette bulunduğunu düşünüyorum; insanların ezilmesine izin vermeyin ve zalimler mutlaka mağlup olacaktır. dinlerin çıkış noktasına ya da Karl Marx'ın burjuvazinin yok olması ile ilgili sözlerine bakın bunu göreceksiniz. şunu sorabilirsiniz; mağdem yok olacak neden savaşalım? hayır, burada bir çelişki yok çünkü dünyanın işleyişi bu biçimdedir. bir şeyi istersiniz ve alırsınız ama istemeden alamazsınız ve sadece isterseniz bir kehaneti gerçek kılabilirsiniz.

 ben bunu söylediğimde tüm görüşlerini bilimsel bir süzgeçten geçirme kaygısında olanların duvarlarıyla karşılaşıyorum, diyorlar ki ama şartlar şu şekilde olursa... olursa diye bir şey yoktur. bu sıradan insanların basit mantığından başka bir şey değil. nasıl olmalı, evet doğru soru bu. ve bu sorunun cevabı hiç de zor değil, zorbalarla savaşmanın yolu zor bir yol değildir. elinizden ne geliyorsa , ne şekilde yardım edebiliyorsanız yardım edersiniz. bunu zor bir iş olarak göstermek onların adeti ya da büyük haritalar üzerinden genel tablolar göstermek. tekrar ediyorum, o şartlar ne olursa olsun sizin hedefiniz değişmemeli. üstelik şartların onların lehine olmadığı da açık.

 burada yaptığım net ve temiz bir şekilde idealizmdir, çünkü insanı insan yapan budur. şartlara bağlı ana eksenini belirleyenler gündelik yaşayan insanlar sadece. şartlar tabi ki önemli ancak bizim ana rotamızı belirleyen o değildir. ve son olarak kadim kehanet her seferinde kendini tekrarlıyor yine tekrarlayacak, sizleri onu gerçek kılmaya çağırıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder